سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید
سرخط خبرها

قیمت مرغ، همچنان بالاتر از نرخ قانونی| وعده مسئولان: بازار مرغ طی روز‌های آینده ساماندهی می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۳۰۶۳
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
قیمت مرغ، همچنان بالاتر از نرخ قانونی| وعده مسئولان: بازار مرغ طی روز‌های آینده ساماندهی می‌شود
نوسانات قیمت مرغ گرم که از اواسط فروردین ماه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت و تا کمیابی و نایابی مرغ هم ادامه پیدا کرد در همان آغاز روز‌های سال نو شوک جدیدی به بازار اقلام پروتئینی و البته مصرف کنندگان وارد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، گزارش میدانی خبرنگار ما از فروشگاه‌های عرضه مرغ درسطح شهر مشهد نشان از نوعی بهم ریختگی در جریان عرضه مرغ نشان می‌دهد، در برخی مغازه‌ها عرضه مرغ به قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان به میزان اندک، در برخی مغازه‌ها فروش مرغ به قیمت ۸۵ هزار تومان، در برخی مغازه‌ها نبود مرغ و اتمام موجودی و در برخی مغازه‌ها صرفا عرضه مرغ قطعه بندی شده آنهم به قیمت‌های بیش از ۸۵ و ۹۰ هزار تومان قابل مشاهده است.
در چنین شرایطی مرغ منجمد هم در بازار به گفته برخی مشتریان ناموجود شده است و تلاش‌های خبرنگار ما برای برقراری ارتباط با مدیرکل پشتیبانی دام خراسان رضوی ناموفق بود تا روشن شود آیا مشکل بازار مرغ حل شده که عرضه مرغ منجمد در دست انداز افتاده است یا موجودی مرغ منجمد پایان یافته است.
تا پیش از این قیمت اغلب اقلام و کالا‌های مصرفی در خراسان رضوی در حوزه کشاورزی و مواد پروتئینی به دلیل کنترل و مدیریت مطلوب همیشه کمتر از میانگین کشوری بوده است و همین امر به خصوص در زمینه اقلام پروتئینی مانند مرغ موجب شده تا برخی تولیدکنندگان با استفاده از امکانات تولید در خراسان رضوی، محصول نهایی خود را با هدف کسب سود بیشتر از استان خارج کنند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی دارای هزار و ۵۸۰ واحد تولید کننده مرغ گوشتی به ظرفیت ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه است که به نسبت سال‌های گذشته رشد یافته، اما حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد این ظرفیت در حال حاضر فعال است.

ورود روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن گوشت مرغ به بازار

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این زمینه به خبرنگار شهرآرانیوز افزود: با ورود محصول جوجه ریزی فروردین ماه به بازار کم کم شاهد افزایش روند تولید مرغ گرم در بازار هستیم.
حسن جعفری با بیان اینکه هم اکنون روزانه به صورت میانگین ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن مرغ گرم وارد بازار می‌شود به این معنا که برخی روز‌ها تا ۶۰۰ تن هم کشتار طی نیمه اردیبهشت تاکنون داشته‌ایم، افزود: میزان کشتار رو به افزایش است و با توجه به تامین انجام شده انتظار می‌رود رعایت نرخ عرضه مرغ به میزان کیلویی ۷۳ هزار تومان کاملا شدنی باشد.
وی تاکید کرد: هرگونه افزایش از این مبلغ قطعا و حتما با تبعات همراه است.

خراسان رضوی هنوز در انتظار توازن تولید مرغ در کشور

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تولید در سطح کشور درحال رسیدن به توازن است، گفت: برخی استان‌ها به عنوان تولید کنندگان مرغ زنده تامین کننده سایراستان‌ها هم هستند که خراسان رضوی جزو این استانهاست بنابراین با افزایش روند تولید در سطح کشور نرخ فروش مرغ زنده و گوشت مرغ در حال رسیدن به یک توازن و تعادل است.
ناصر شعربافیان گفت: هنوز در برخی استان‌های کشور برای جبران کمبود مرغ ناشی از کاهش جوجه ریزی اسفندماه پارسال در حال ورود مرغ زنده هستند.
وی تاکید کرد: البته در چنین شرایطی با توجه به افزایش قانونی نرخ مرغ هرگونه گران فروشی بالاتر از نرخ‌های توافقی اعلام شده اعم از مرغ زنده حداکثر تا کیلویی ۵۲ هزار تومان و گوشت مرغ به قیمت ۷۳ هزار تومان پیگرد قانونی دارد و با متخلفان شدیدا برخورد می‌شود.
وی در خصوص نظارت جهاد کشاورزی بر بازار گفت: بازرسان نظارت شبانه روزی بر بازار مرغ و عرضه خارج از نرخ تعیین شده در این رابطه دارند.
شعربافیان گفت: مردم نگران نباشند تولید گوشت مرغ در کشور رو به بهبود است و مشکلاتی که طی بیشاز ۱۰ روز گذشته تجربه شد در حال برطرف شدن است.

افزایش تدریجی کشتار مرغ در خراسان رضوی

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز با اشاره به آغاز روند صعودی تولید و توزیع مرغ گرم جوجه‌ریزی فروردین ماه به بازار استان، گفت: طی روز‌های آینده با افزایش کشتار شاهد برطرف شدن مشکلات فعلی در بازار و توازن قطعی در تامین مرغ هستیم.
محمدمهدی یعقوب‌زاده افزود: در طول فروردین ماه امسال مجموعا هفت میلیون و ۱۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان ثبت شده است که ورود مرغ تولیدی این میزان جوجه ریزی در استان به قیمت توافقی جدید عرضه می‌شود.
این مسوول گفت: روزانه به طور متوسط ۵۰۰ تن گوشت مرغ کشتار و در بازارعرضه می‌شود که این میزان معادل و مشابه میزان مصرف است.
یعقوب زاده بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر تامین مرغ گرم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و طی روز‌های آینده روند تولید افزایش هم خواهد داشت.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سه میلیون و ۸۷ هزار قطعه جوجه ریزی تا پایان ۱۳ اردیبهشت ماه در استان محقق شده است که پیش بینی داریم تا پایان ماه نسبت به فروردین گذشته افزایش مطلوبی داشته باشد.

توزیع مرغ منجمد متفاوت از گذشته

رییس جهاد کشاورزی شهرستان مشهد نیز در این زمینه گفت: توزیع مرغ منجمد باتوجه به افزایش میزان کشتار مرغ با هدف جلوگیری از برهم زدن تعادل رو به شکل‌گیری در بازار مرغ و البته حفظ ذخایر استان در این زمینه با مدیریت و رویکرد جدید همراه است، بنابراین توزیع در واحد‌های صنفی متوقف شده و خودرو‌های سیار روزانه در ۱۰ نقطه مشهد اقدام به توزیع می‌کنند.
محمد میری دیسفانی بیان کرد: در این راستا روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ تن مرغ منجمد در بازار مشهد توسط خودرو‌های سیار توزیع می‌شود.
میری کم وکیف عرضه مرغ منجمد را در بازار طبق تصمیم کارگروه تنظیم بازار در حال اجرا دانست و افزود: جهاد کشاورزی هر روز ۱۰ نقطه عرضه این کالا را اعلام می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغ در مراکز عمده توزیع به قیمت کیلویی ۷۳ هزار تومان موجود و قابل خرید است، در خصوص نبود مرغ و گرانی آن در مغازه‌های سطح شهر گفت: جهاد کشاورزی متولی تامین و توزیع در مراکز عمده است و مغازه‌ها و فروشگاه‌های عرضه کننده مرغ به صورت خرده فروشی احتمالا خرید گران تری دارند و قیمت عرضه آنان قطعا بالاتر است که به مرور حل می‌شود.
وی در حالی وضعیت بازار مرغ مشهد را آرام و بدون مشکل تامین توصیف کرد که هنوز گران فروشی در اصناف عرضه کننده مرغ خارج از نرخ متعارف در حال انجام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->